Přístupnostní navigace

Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

FA VUT

Menu
  • Chci studovat Submenu
    • Přijímačky
    • Nabídka programů
    • Den otevřených dveří
    • Přípravné kurzy
    • Kontakt

    E-přihláška

  • Studuji Submenu
    • Studijní programy
    • Časový plán akademického roku
    • Studium v zahraničí
    • Stipendia
    • Sociální bezpečí a podpora pro studující
    • Příručka pro prváky
    • Průvodce studia PDF
    • DB závěrečných prací
    • Studijní předpisy
    • Studijní oddělení
    • Galerie projektů

    Nejbližší akce a události

    • 9. 7 2025

      Letní workshop: Green Infrastructures for Diverse Users:Transdisciplinary Programming of Kravi Hora area in Brno

    Kalendář akcí

  • Tvůrčí činnost Submenu
    • Úspěchy
    • Tvůrčí aktivity
    • Projekty
    • Výsledky vědy a výzkumu
    • Konference

    Získaná ocenění

    • Nominace projektu FA VUT a TU Wien na Cenu DZS 2024 v kategorii Udržitelnost

    • Studentka Sára Sochová vyhrála v kategorii Studentské práce JMK

    Více ocenění

    Nejbližší konference

    Všechny konference

  • Služby Submenu
    • Pronájem prostor
    • Modelové centrum
    • Knihovna
  • O fakultě Submenu
    • Organizační struktura
    • Informační tabule
    • Lidé
    • Galerie Mini
    • Pro média
    • Naši partneři
    • Mezinárodní aktivity
    • Historie a současnost
    • Virtuální prohlídka fakulty
    • Sociální bezpečí
    • Kontakty

    Pracoviště

    • Ústav teorie architektury
    • Ústav urbanismu
    • Ústav stavitelství
    • Ústav zobrazování
    • Ústav navrhování
    • Ústav památkové péče
    • Ústav prostorové tvorby
    • Ústav experimentální tvorby
    • Knihovna FA
    • Výpočetní centrum
    • Modelové centrum FA
    • Galerie MINI

    Nejbližší akce a události

    • 9. 7 2025

      Letní workshop: Green Infrastructures for Diverse Users:Transdisciplinary Programming of Kravi Hora area in Brno

    Kalendář akcí

  • EN
  • Přihlásit se

    Přihlásit se

    • Mail FA
    • Intranet FA
    • Sharepoint portál FA
    • Web VUT
    • Intraportál VUT
  • Hledat
  • EN

Zavřít

  1. FA VUT
  2. Aktuality | Koronavirus | Událost (stalo se)


ROZHODNUTÍ DĚKANA Č. 2/2020: Podmínky výuky a provozu fakulty v souvislosti s krizovou situací a šířením koronaviru

Vydáno 14.3.2020

 ČLÁNEK I.
Předmět a účel rozhodnutí

 1. Na základě mimořádných opatření ze strany vlády ČR a Rozhodnutí č. 1/2020 rektora VUT dochází k úpravě formy výuky, provozu FA VUT a pracovní doby zaměstnanců a to formou „homeoffice“ do odvolání. Cílem FA VUT je ochránit studenty a zaměstnance a zároveň, byť v nouzovém režimu, umožnit řádné ukončení studia u studentů závěrečných ročníků a splnění všech studijních povinností u ostatních studentů.


ČLÁNEK II.
Akademičtí, výzkumní a vědečtí pracovníci

1.        Pracovní doba bude ze strany zaměstnance plněna v režimu „homeoffice“, tj. práce z domu. Výjimku z nastaveného režimu umožňuje zaměstnancům v nezbytných případech děkan na základě žádosti e-mailem.

2.        Garanti předmětů, respektive vyučující, jsou povinni bez zbytečného odkladu kontaktovat studenty a dohodnout se s nimi na postupu bezkontaktní výuky dálkovými prostředky pomocí elektronické komunikace. V případě komplikací jsou povinni bezodkladně kontaktovat vedoucího ústavu a proděkana pro výuku Ing. arch. Jana Foretníka, Ph.D.

3.        Základním komunikačním prostředkem, na který jsou povinni v přiměřeně dlouhém čase srovnatelným s běžným provozem reagovat jak vyučující, tak studenti, je fakultní e-mail.

4.        Způsob zadávání úkolů studentům a způsob komunikace se studenty je ponechán na úvaze garanta, případně vyučujícího. Nicméně se doporučuje využít standardních nástrojů podporovaných informačními systémy VUT, jako např. E-learning, Microsoft Teams, atp.

5.        Garanti a vyučující budou výuku na dálku primárně rozvrhovat dle v současnosti platného rozvrhu výuky, tj. ve dny a hodiny stanovené na začátku tohoto semestru a zveřejněné v elektronickém rozvrhu; konzultace a výuku nad rámec tohoto rozvrhu lze realizovat pouze mimo časy zde určené, tak aby nedocházelo ke kolizím s ostatními vyučujícími. Kompletní rozvrh je dostupný po přihlášení na intranetu FA.

6.        Další pokyny mohou být podle vývoje situace zadávány akademickým, výzkumným a vědeckým pracovníkům ze strany vedení FA fakultním e-mailem. Zaměstnanci jsou v tomto smyslu povinni fakultní e-mail sledovat a reagovat na požadavky vedení bez zbytečného odkladu.
 

ČLÁNEK III.
Výuka a studenti

1.       Osobní přítomnost studentů v objektech fakulty v souvislosti s jejich studiem je v současné době zakázána do 12. 4 .2020; studijní administrativa bude vyřizována výhradně elektronicky nebo poštou (např. potvrzení o studiu budou na žádost studenta zasílána poštou).

2.      Kontaktní výuka se nepřipouští, a to ani mimo prostory fakulty. Výuka včetně konzultací ateliérů, závěrečných prací, seminárních prací apod. bude probíhat dálkovými prostředky elektronické  komunikace  podle  pokynů  nastavených  garantem  předmětu  a  po  dohodě  s vyučujícím.

3.       Studenti jsou povinni číst a odpovídat na školní e-maily, řídit se pokyny vyučujícího a respektovat zvolené prostředky dálkové komunikace; v případě, že komunikace s vyučujícím nebude funkční, případně student neobdrží pokyny od svého vyučujícího, musí e-mailem upozornit proděkana pro studium Ing. arch. Jana Foretníka, Ph.D. (foretnik@fa.vutbr.cz) a vedoucí studijního oddělení Mgr. Ditu Havlovou (havlovad@fa.vutbr.cz).

4.       Pokud garant předmětu nebo vyučující nestanoví jinak, výuka na dálku bude probíhat dle v současnosti platného rozvrhu výuky, tj. ve dny a hodiny stanovené na začátku tohoto semestru a zveřejněné v elektronickém rozvrhu (https://www.vutbr.cz/studis).

5.       Výuka v jednotlivých předmětech bude probíhat v časovém rozmezí stanoveném časovým plánem akademického roku (příloha 1 směrnice děkana 7/2019), který zůstává nezměněn; řádný termín pro udělení zápočtů je ke konci výuky, a to i v případě nutnosti odevzdávat semestrální a jiné práce distanční formou; výjimku tvoří „ateliérová výuka“, tj. konkrétně předměty ZAN, AT2, AT4 a AxL.

6.       Termín odevzdání ateliérových prací v předmětech ZAN, AT2, AT4 a AxL je nově stanoven na konec zkouškového období.

7.       Harmonogram zkoušek včetně termínu zveřejnění termínů zkoušek a zapisování se na tyto termíny bude stanoven v dostatečném předstihu samostatným předpisem.

8.       Harmonogram zpracování, odevzdání závěrečných prací a státních závěrečných zkoušek zůstává v platnosti; pokyny k odevzdávání závěrečných prací mohou být v dostatečném předstihu upraveny samostatným předpisem.

9.       Zahraničním studentům na studijních pobytech (Erasmus aj.) se doporučuje návrat domů, přičemž z hlediska účasti na výuce pomocí dálkových prostředků elektronické komunikace k nim bude přistupováno analogicky jako k řádným studentům; cílem Fakulty architektury VUT je umožnit zahraničním studentům dokončit semestr tímto způsobem a vztahují se na ně pokyny uvedené výše.

10.   Řádným studentům, kteří se momentálně nacházejí v zahraničí na studijních pobytech (Erasmus aj.) se doporučuje návrat do České republiky. V případě návratu, budou studijní povinnosti řešeny s každým studentem individuálně.

11.   Bez ohledu na nouzový režim se výuka řídí nadřízenými normami a studijními předpisy VUT.


ČLÁNEK IV.
THP, dělnické profese a ostatní neakademičtí pracovníci

1.       U technicko-hospodářských pracovníků, dělnických profesí a ostatních neakademických pracovníku bude nastaven režim omezeného rozvržení pracovní doby na pracovišti po nezbytně nutnou dobu za účelem řešení naléhavých a nezbytných pracovních/provozních úkolů, které nelze plnit mimo pracoviště. Zbytek pracovní doby bude ze strany zaměstnance plněn v režimu „home office“, tj. práce z domu. Výjimku z nastaveného režimu umožňuje zaměstnancům v nezbytných případech z pověření děkana vedoucí pracovník.

2.       Vrátnice

a)          Přístup do budovy bude možný pouze hlavním vchodem z ulice Poříčí; v případě příjezdu autem bude umožněn vjezd do dvora fakulty z ulice Bělidla.

b)         Přítomnost vrátných bude stejná jako v běžném režimu s přísnějšími bezpečnostními opatřeními, které vyplývají z nouzového stavu.

c)          Podatelna v tomto smyslu funguje v běžném režimu, kdy jsou zásilky přijímány a vydávány na vrátnici v pracovních dnech mezi 8:00 – 15:00 hod.
 

3.       Studijní oddělení

 a)       Budou vyřizovány pouze záležitosti zaslané e-mailem či poštou a v úředních hodinách také telefonicky.

b)       Úřední hodiny jsou stanoveny na středu od 9:00 – 11:00 hod., kdy budou zaměstnanci přítomni na pracovišti.

c)         Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto oddělení vždy v pondělí a ve čtvrtek, a to po dobu nezbytně nutnou.

d)           V režimu „homeoffice“ se v pracovní době od zaměstnanců studijního oddělení očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

4.       Ekonomické oddělení

a)       Budou vyřizovány pouze záležitosti zaslané e-mailem či poštou a v úředních hodinách také telefonicky.

b)          Úřední hodiny EO a pokladny jsou stanoveny na středu od 9:00 – 11:00 hod., kdy budou zaměstnanci přítomni na pracovišti.

c)         Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto oddělení vždy v pondělí a ve čtvrtek, a to po dobu nezbytně nutnou.

d)        V režimu „homeoffice“ se v pracovní době od zaměstnanců ekonomického oddělení očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

5.       Personální oddělení

a)       Budou vyřizovány pouze záležitosti zaslané e-mailem či poštou a v úředních hodinách také telefonicky.

b)        Úřední hodiny jsou stanoveny na středu od 9:00 – 11:00 hod., kdy budou zaměstnanci přítomni na pracovišti.

c)         Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto oddělení vždy v pondělí a ve čtvrtek, a to po dobu nezbytně nutnou.

d)           V režimu „homeoffice“ se v pracovní době od zaměstnanců studijního oddělení očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

6.       Sekretariát děkana a vedení fakulty

a)       Budou vyřizovány pouze záležitosti zaslané e-mailem či poštou a v úředních hodinách také telefonicky.

b)        Úřední hodiny jsou stanoveny na středu od 9:00 – 11:00 hod., kdy budou zaměstnanci přítomni na pracovišti.

c)         Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto oddělení vždy v pondělí a ve čtvrtek, a to po dobu nezbytně nutnou.

d)       V režimu „homeoffice“ se v pracovní době očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.


7.       Výpočetní centrum

a)       Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto centra vždy v pondělí a ve středu. Na základě pokynů vedoucího výpočetního centra se v určené dny předpokládá přítomnost, alespoň jednoho zaměstnance VC na pracovišti.

b)          V režimu „homeoffice“ se v pracovní době od zaměstnanců VC očekává reakce na emailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

8.       Produkční a marketingová specialistka

a)       Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance vždy v pondělí a ve středu, a to po dobu nezbytně nutnou.

b)        V režimu „homeoffice“ se v pracovní době od produkční a marketingové specialistky očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

9.       Modelové centrum

a)         Pro zajištění běžného chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance tohoto centra v pracovní dny.

b)         Kontakt s MC bude probíhat výhradně elektronicky včetně předávání podkladů pro výrobu. Vyzvedávání zakázek bude probíhat přes vrátnici FA VUT.

c)         Před objednávkou je nutné zkonzultovat materiálové řešení zakázky a přizpůsobit ji možnostem a zásobám MC.

d)              Objednávku zašle student/objednatel na modelové centrum (MC) e-mailem na kralik@fa.vutbr.cz spolu s fakturačními údaji: Jméno, příjmení, adresu objednatele, IČ (u podnikajících a právnických osob) a e-mailovou adresu a tel. kontaktem pro případ úprav objednávky. FA vystaví po dokončení zakázky fakturu a zašle emailem objednateli. Objednatel zaplatí převodem na účet dle údajů na faktuře. Po obdržení platby bude e-mailem zaslána výzva k vyzvednutí zakázky a zakázka bude připravena k vyzvednutí na vrátnici v pracovních dnech mezi 8:00 – 15:00 hod. Objednatel se na vrátnici prokáže studentským průkazem či OP, převezme zakázku a podepíše převzetí.
 

10.   Správa budov a úklid

a)         Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance správy budov v pondělí, středu a čtvrtek po dobu nezbytně nutnou. Výjimku tvoří revizní technik, který bude povolán pouze v případě havárie.

b)       Pro zajištění chodu fakulty je dále povolen vstup pro zaměstnance zajišťujícím úklid v pracovní dny.

 
11.   Ostatní technicko-hospodářští a neakademičtí pracovníci

 a)         Ostatním pracovníkům je nařízen „homeoffice“, tj. práce z domu. V odůvodněných případech výjimku a možnost pobytu na fakultě těmto pracovníkům uděluje děkan.

b)        V režimu „homeoffice“ se v pracovní době očekává reakce na e-mailovou komunikaci v přiměřeně dlouhém čase srovnatelném s běžným provozem.
 

ČLÁNEK V.
Institucionální opatření
 
1.       Nájemci (Legia)

a)  FA zajistí přístup a umožní provoz tiskovému centru Legia.

b)   FA zajistí pravidelný úklid chodby a WC v přízemí budovy B.

c)   Na základě Rozhodnutí č. 1/2020 rektora VUT se doporučuje přiměřeně přizpůsobit provoz včetně dodržování hygienických a bezpečnostních opatření. Zadávat zakázky se doporučuje elektronicky.
 

2.       Orgány fakulty budou jednat dle potřeby bez omezení se zohledněním aktuální situace.
 

ČLÁNEK VI.
Závěrečná ustanovení


1.       Ostatní se řídí Rozhodnutím rektora 1/2020.

2.       Tato opatření platí do odvolání.

 
Ing. arch. MArch Jan Kristek, Ph.D. děkan


Rozhodnutí děkana č. 2 | Dean´s decision no. 2

 


Vložil Tomášková Romana
Vloženo dne 14.04.20

Sdílet článek Tweetnout

Pro uchazeče

  • Nabídka programů
  • Přijímačky
  • Den otevřených dveří
  • Přípravné kurzy
  • Kontakt
  • E-přihláška

Pro studenty

  • Studijní oddělení
  • Studijní programy
  • Pro čerstvé prváky
  • Časový plán akademického roku
  • Studium v zahraničí
  • Směrnice a předpisy
  • Stipendia
  • Databáze závěrečných prácí
  • Galerie projektů

Tvůrčí činnost

  • Úspěchy
  • Tvůrčí aktivity
  • Projekty
  • Publikace
  • Konference
  • RIV – rejstřík informací o výsledcíchů
  • RUV – registr uměleckých výstupů

Spolupráce s FA

  • Naši partneři
  • Mezinárodní aktivity
  • Pronájem prostor
  • Služby univerzity

O fakultě

  • Aktuality
  • Organizační struktura
  • Lidé
  • Informační tabule
  • Pro média
  • Kontakty
  • Pracoviště
  • Galerie Mini
  • Ochrana osobních údajů

Užitečné odkazy

  • e-mail FA
  • Hromadné mailové adresy
  • Intranet
  • Sharepoint portál FA
  • VUT(externí odkaz)
  • Knihovna FA
  • SO-FA
  • Kalendář akcí
  • Absolventi(externí odkaz)

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta architektury

Fakulta architektury VUT v Brně

Poříčí 273/5, 639 00 Brno
Telefon: 54114 6600

www.fa.vutbr.cz
info@fa.vutbr.cz

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

Copyright © 2025 VUT v Brně

Prohlášení o přístupnosti Informace o používání cookies Nastavení cookies

Nahoru