Kurz aditivní výroby
Týden před začátkem semestru, jsme si pro Vás připravili kurz 3d modelování a aditivní výroby, který je pro úplné začátečníky i pokročilé. Naučíte se, jak si vyrobit 3d model za pomoci NURBS / POLYGONÁLNÍHO modelování. Dále jak připravit a vytisknout model nebo postavit 3d tiskárnu. Není povinné absolvovat celotýdenní kurz, můžete se přihlásit (rezervace@fa.vutbr.cz), na jakýkoliv blok kurzu budete chtít dle Vašeho zájmu. (minimální počet je 5 účastníků/blok)
Rhinoceros
1. - 2. den
Kurz bude zaměřený na modelování v programu Rhinoceros7 od úplného začátku. Budeme se zaobírat kresbou křivek, těles, vytváření ploch (nurbs/mesh). Editace a práce s objekty. Účelem kurzu je seznámit účastníky se základem nurbs / polygonálního modelování. Editace modelů pro více účelů (low-poly, mid-poly, high-poly). Příprava dat pro další profese. Formáty a přenesení vlastností.
1. den:
- seznámení s uživatelským prostředím, užitečnými odkazy, nejpoužívanějšími příkazy
- základní zákonitosti modelování NURBS
- základní operace palet nástrojů
- vytvoření jednoduchých modelů
2.den:
- souhrn předešlého dne
- základní zákonitosti modelování MESH
1. - 2. den
Kurz bude zaměřený na modelování v programu Rhinoceros7 od úplného začátku. Budeme se zaobírat kresbou křivek, těles, vytváření ploch (nurbs/mesh). Editace a práce s objekty. Účelem kurzu je seznámit účastníky se základem nurbs / polygonálního modelování. Editace modelů pro více účelů (low-poly, mid-poly, high-poly). Příprava dat pro další profese. Formáty a přenesení vlastností.
1. den:
- seznámení s uživatelským prostředím, užitečnými odkazy, nejpoužívanějšími příkazy
- základní zákonitosti modelování NURBS
- základní operace palet nástrojů
- vytvoření jednoduchých modelů
2.den:
- souhrn předešlého dne
- základní zákonitosti modelování MESH
- úprava modelu, mesh síť
- pomocí sítě vytváření složitějších modelů
- export dat, editace modelů
Grasshopper
3. - 4. den
- pomocí sítě vytváření složitějších modelů
- export dat, editace modelů
Grasshopper
3. - 4. den
Workshop zaměřený na základy 2D a 3D modelování prostřednictví grafického programovacího jazyka v prostředí Rhinoceros doplňku Grasshopper. Účelem workshopu je seznámení se s prostředím, základními nástroji a zákonitostmi programování. V navazující části nahlédnutí do způsobu práce s tokem dat, jejich třídění a kategorizování.
Předběžný program workshopu:
3. den:
- seznámení s uživatelským prostředím, užitečnými odkazy, nejpoužívanějšími příkazy
- základní zákonitosti programování, tok dat, posloupnost skriptů
- načtení dat, GH data vs Rhinoceros data, základní operace
- sestavení jednoduchého skriptu
4. den:
- souhrn předešlého dne
- Plane a práce s nimi
- paletka Sets (data), čtení, třídění
- přetváření datových stromů, obnovení datových stromů, jejich využití při složitějších operacích
- doplňkové paletky (anemone, karamba, pufferfish, archicad, atd..)
Jak sestavit 3d tiskárnu Průša i3 mk3s+
3. - 4. den
Předběžný program workshopu:
3. den:
- seznámení s uživatelským prostředím, užitečnými odkazy, nejpoužívanějšími příkazy
- základní zákonitosti programování, tok dat, posloupnost skriptů
- načtení dat, GH data vs Rhinoceros data, základní operace
- sestavení jednoduchého skriptu
4. den:
- souhrn předešlého dne
- Plane a práce s nimi
- paletka Sets (data), čtení, třídění
- přetváření datových stromů, obnovení datových stromů, jejich využití při složitějších operacích
- doplňkové paletky (anemone, karamba, pufferfish, archicad, atd..)
Jak sestavit 3d tiskárnu Průša i3 mk3s+
3. - 4. den
Workshop zaměřený na sestavení tiskárny 3d tiskárny pro začátečníky. Účastník se dozví, jak funguje technologie FDM, jaké jsou její výhody a nevýhody. Nejčastější problémy a jejich rychlá oprava. Materiálové možnosti FDM tisku, úprava vytisklých modelů. Nastavení modelu a práce s daty.
Blender
5. - 6. den
Workshop zaměřený na základy polygonálního 3d modelování, experimentální modelování a vizualizace v programu Blender. Součástí je seznámení se s uživatelským prostředím, základnými principy 3 rozměrné počítačové grafiky a principy polygonálního modelování. V druhé části sa zaměříme na pokročilé až experimentální techniky modelování, rozličné principy práce s 3D daty a ukážeme si i základy rendrování.
Blender
5. - 6. den
Workshop zaměřený na základy polygonálního 3d modelování, experimentální modelování a vizualizace v programu Blender. Součástí je seznámení se s uživatelským prostředím, základnými principy 3 rozměrné počítačové grafiky a principy polygonálního modelování. V druhé části sa zaměříme na pokročilé až experimentální techniky modelování, rozličné principy práce s 3D daty a ukážeme si i základy rendrování.
Předběžný program workshopu:
5. den:
- seznámení se s uživatelským prostředím programu Blender
- základní operace s 3D objekty (transformace, instancování, hierarchie, kolekce...)
- z čeho se skladá Mesh ( vztah mezi vertexem, edge a face; co je to normála?; UV koordináty; vertex groups a jaká další data může mesh obsahovat?...)
- základní principy a nástroje polygonálního modelování (extrude, inset, bevel, knife, loop cut, welding...)
- materiál, kamera, světlo a render
6. den:
- Q&A z predešlého dne
- pokročilé techniky polygonálního 3D modelovaní:
- vertex painting
- nedestruktivní modelování pomocí modifikátorů
- remeshing
- sculpting
- shader editor
- pokročilé nastavení kamery a rendru
- příprava na 3D tisk
Kurz 3d tisku
Poslední den bude zaměřený na 3d tisk a ukázku technologií v modelovém centrů FDM / SLA. Příprava modelu pro tisk v SW CURA. Příprava dat pro Laser. Materiálové možnosti, postprocessing. Časová náročnost vs kvalita modelu. Model / Cena / technologie.
5. den:
- seznámení se s uživatelským prostředím programu Blender
- základní operace s 3D objekty (transformace, instancování, hierarchie, kolekce...)
- z čeho se skladá Mesh ( vztah mezi vertexem, edge a face; co je to normála?; UV koordináty; vertex groups a jaká další data může mesh obsahovat?...)
- základní principy a nástroje polygonálního modelování (extrude, inset, bevel, knife, loop cut, welding...)
- materiál, kamera, světlo a render
6. den:
- Q&A z predešlého dne
- pokročilé techniky polygonálního 3D modelovaní:
- vertex painting
- nedestruktivní modelování pomocí modifikátorů
- remeshing
- sculpting
- shader editor
- pokročilé nastavení kamery a rendru
- příprava na 3D tisk
Kurz 3d tisku
Poslední den bude zaměřený na 3d tisk a ukázku technologií v modelovém centrů FDM / SLA. Příprava modelu pro tisk v SW CURA. Příprava dat pro Laser. Materiálové možnosti, postprocessing. Časová náročnost vs kvalita modelu. Model / Cena / technologie.
Vložil | Tomášková Romana |
---|---|
Vloženo dne |